ביטוח רכב ביטוח רכב
  דף הבית אודותינו שירותים מאמרים חדשות המלצות קבל הצעה!  
ביטוח רכב מקיף
ביטוח חובה לרכב
ביטוח רכב צד ג'
ביטוח רכב נהג חדש
ביטוח רכב נהג צעיר
 
   
 

בחר את הרכב שלך!
 
וקבל 3 הצעות ביטוח רכב
ביטוח מאזדה
ביטוח יונדאי
ביטוח טויוטה
ביטוח הונדה
ביטוח פורד
ביטוח שברולט
ביטוח פיג'ו
ביטוח סובארו
ביטוח ניסאן
ביטוח רנו
ביטוח רכב אחר?

מוצרי ביטוח נוספים
 
ביטוח משכנתא
ביטוח דירה
ביטוח נסיעות לחו"ל
ביטוח משאיות

קבל 3 הצעות ביטוח רכב מ3 חברות ביטוח
לקבלת הצעת מחיר לחץ כאן
 

שווקים לפיתוח שאיננו מוצע ע"י חברות ביטוח מסורתיות – surplus line market 
 

הגדרה : שוק לביטוח שבו הספקים, ספקי הביטוח, חברות הביטוח הן אין להן רישיון מבטח סטנדרטי. שוק שבו מספיק רישוי הרבה פחות נוקשה בשביל למכור ביטוחים שנדבר עליהם בהמשך. הרעיון שלsurplus line  הוא פיתרון לסיכונים שאינם מוצאים מענה בשוק הביטוח המסורתי.

בישראל זה שוק שקיים באופן ממוסד, שוק שנקרא "הפול" – קיים ב ביטוח רכב חובה, שבמסגרתו אנשים שאינם מצליחים לרכוש ביטוח בחברות ביטוח רגילות, יכולים לרכוש את הביטוח באמצעות חברה ייעודית שנקראת "הפול".
בישראל, הבעלים של הפול הם כל חברות הביטוח. למה ? כי מכריחים אותם. כדי להיות חלק מהשוק של ביטוחי רכב אתה צריך להיות חלק מהפול. הבעלות על הפול היא פרופורציונאלית לנתח השוק של כל מי שמוכר ביטוח רכב. הפול חייב למכור פוליסה למי שפונה אליו. המחירים שלו מאוד גבוהים והם נקבעים על ידי גוף ייעוץ של המפקח על הביטוח.
לסיכום : בא נהג עם היסטורית נהיגה גרועה או רכב מאוד מסוכן או יוצא דופן, וחברות הביטוח לא מוכנות לבטח אותו או שמציעות לו מחיר מופקע. אותו נהג נותר ללא פיתרון. אם אותו נהג נוהג ופוגע בי זה גורם לי נזק גוף כבד אני לא יכול לצפות שיהיה לו כסף לפצות אותי, לכן יש אינטרס למדינה כמדינה להגן עלינו מפני נהגים כאלו ולכפות עליהם פיתרון. למרות המחירים היקרים, הפול הוא בד"כ הפסדי (או break-even או הפסדי). גם המחירים הגבוהים שלהם בד"כ לא מספקים.
"הפול" בעצם קולט את העודף, שאריות מהשוק, וזה נעשה כי יש אינטרס לעשות זאת. המדינה מחייבת זאת. "הפול" קיים ברכב חובה בלבד.
הרציונל - זה לספק תכולה לסיכונים יוצאי דופן וכאלה שלא מוצאים עצמם בשוק הסטנדרטי, הרגיל.
 
תופעה : נושא רווחיות של חברות ביטוח כללי
כאשר אנו מודדים רווחיות של חברת ביטוח, אחד הדברים החשובים הוא לשייך את הפרמיות ואת התביעות לאותה תקופה. נניח שקניתי פוליסה בתוקף (שנתית) והיא רלוונטית לשנת 2007 ובסוף השנה אני מחליט לא לחדש פוליסה. אבל, בנובמבר היה לי אירוע ביטוחי, ומתי שהוא באפריל שנה הבאה החברה תשלם. כדי למדוד מה הרווחיות האמיתית של החברה, אני צריך להיות מסוגל לשייך פרמיות ותביעות ששיכים לאותו סיכון, לאותה תקופה.
בדוגמה לעיל, אם אני אגיד כי שולמו פרמיות בשנת 2007 ואני לא שם מול זה את התביעות ואחרי זה אני מדווח על התביעות בשנת 2008 ולא שם מול זה את הפרמיות – אני טועה פעמיים :
בשנת 2007 – אני מדווח על רווח גדול מדי, וב2008 נדווח על רווח קטן מדי. לכן אחד הדברים החשובים שיש לשים לב אליהם הוא מאזן על פי שנת חיתום.
אנו עושים חישוב לפי שנת חיתום; חיתום – הערכת סיכון; נכון תמיד, גם בשוק ההון, גם כשחברה מבצעת חיתום לפני הנפקה. גם בביטוח – זה המצב. נכון לכל סוג ביטוח. המחיר של הביטוח אמור לשקף את הסיכון. חתם מעריך סיכון ביטוחי בסיטואציה מסוימת.
אם נתמקד בביטוח כללי – אם ארצה לקנות ביטוח רכב החברה תשאל אותי שאלות כדי לזהות את הסיכון שלי הפרטי כנהג וכנהג ברכב ספציפי. שאלות על עבר תאונות, שנות רישיון, מין, גיל – כל זאת כדי לזהות את הסיכון שלי כבנאדם; שאלות על הרכב – נפח מנוע,סוג רכב וכו'.
מכל השאלות יבנו פרופיל שלי ויתנו לי הצעה שהיא נגזרת של תהליך החיתום. תהליך החיתום שם אותי בקטגוריה מסוימת ובה יש מחירון רלוונטי.
כנ"ל בעסק – יש לי עסק מסוים, יבוא שמאי או חתם ויעריך מה הסיכון – איזו מערכות הגנה עשיתי מה היה באזור, באיזו קומה אני, ועוד שאלות.
ז"א, כתוצאה מהחיתום הזה אני מאמין שאני אהיה מסוגל לגבות את הפרמיה שהיא המחיר המתאים לסיכון. נהג פחות מסוכן יקבל הצעה אטרקטיבית יותר ונהג יותר מסוכן ייאלץ לשלם יותר.
loss ratio- כדי למדוד את הרווחיות החיתומית של חברות הביטוח קיים פרמטר מאוד מקובל (הוא לא פרמטר מוחלט) והוא loss ratio (יחס ההפסד)
loss ratio = היקף התביעות (הרלוונטיות לתקופה) חלקי הפרמיות (הרלוונטיות לתקופה).
 
יחס ההפסד מתקבל בדיעבד. ישנו יחס מתוכנן בתחילת השנה, אך רק בדיעבד נדע אם היחס היה נכון.
 
ככל שהיחס יותר נמוך, הוא יותר טוב, משמעותו רווחיות חיתומית טובה יותר. טוב לי כמבטח ורע לי כמבוטח.
 
loss ratio-LR - אינדיקאטור לרווחיות של פירמה, מודד בצורה בסיסית מתוך כל 100 ₪ פרמיה, כמה ₪ שולמו למבוטחים כתשלומי תביעות.
אם בשנת חיתום מסוימת, המבוטחים שילמו 2 מליון ש"ח פרמיה ואני משייך לשנת החיתום הזו 1,200,000 ₪ תביעות, אז אחד חלקי השני נותן לי loss ratio של 0.6. מכל שקל שקיבלתי, 60 אגורות חזרו למבוטח.
זה לא כולל את כל הרווחיות של החברה, כי החברה גם מנהלת אופרציה ויש גם מה שקרוי :
Expense ratio-ER = סך ההוצאות והעמלות חלקי הפרמיה.
זה ששילמתי 60 אגורות חזרה למבוטח, לא אומר שהרווחתי. יכול להיות שאני אנהל אופרציה שבה אני משלם 30% עמלות ועוד 20% הוצאות ולכן אני מתעניין בסופו של דבר  ב-combined ratio אשר שווה : combined = loss + expense . הכל מתוך הפרמיות שהתקבלו.
Combined ratio יחס הכולל בתוכו גם את התביעות ששולמו וגם את העמלות וההוצאות ששולמו – הכל מתוך הפרמיות שהתקבלו.
ככל שה- combined ratio נמוך יותר, רווחיות החברה אמורה להיות גבוהה יותר.

 
 


הצעות מחיר ביטוח רכב

 
   
 דף הבית

אודותינו
המלצות
קבל 3 הצעות ביטוח רכב
חדשות ישראביט
למה ישראביט?
תקנון האתר
מפת אתר
 מה אנחנו מציעים?

ביטוח חובה לרכב
ביטוח מקיף לרכב
ביטוח צד ג' לרכב
ביטוח נהג חדש
ביטוח נהג צעיר
ביטוח לרכב יוקרה
ביטוח למונית
 שאלות ותשובות

מה זה ביטוח רכב?
נהיגה ללא ביטוח חובה
כמה עולה ביטוח רכב?
מהם תנאי התשלום?
למה להשוות מחירים?
מחשבון משרד האוצר
חברת הפול
 מאמרי ביטוח רכב

כתבות ביטוח רכב
טיפים לביטוח רכב
פסקי דין
חדשות ביטוח רכב
גופים בענף
חוקי ביטוח רכב
סקירת פוליסות
 פוליסות לרכב לפי יצרן

ביטוח מאזדה
ביטוח יונדאי
ביטוח הונדה
ביטוח טויוטה
ביטוח פורד
ביטוח סיטרואן
ביטוח דהייטסו
 אינדקס חברות ביטוח

הראל
כלל
איילון
מגדל
אליהו
מנורה
AIG
כל הזכויות שמורות לפורטל ישראביט! פורטל השוואת מחירי הביטוח רכב של ישראל! אנו שמחים להציע לכם שירות השוואת הצעות ביטוח רכב של חברות הביטוח הטובות והמובילות בישראל. השאירו את פרטיכם בפורטל וקבלו 3 הצעות ביטוח רכב בתוך שעות ספורות. בין היתר תמצאו מידע מקצועי על תחומי עניין הנוגעים ל: ביטוח רכב ביטוח חובה ביטוח מקיף ביטוח צד ג ביטוח נהג חדש ביטוח משכנתא ביטוח דירה ביטוח בריאות ביטוח רכב מיוחד ביטוח מנהלים ביטוח דירקטורים